Sunday 8 August 2010

Zöld. Baktus. Nyamm.

Meglátni és megszeretni. Beszerzési hely: Katia Gyöngypiramisának a kirakata...
Zöldek, mindenféle árnyalatban. Olyan dalra fakadós.

Baktus lesz belőle. Igen, az a hosszú sál, ami háromszög alakú, vagyis az egyik oldala egyenes marad, míg a másik folyamatosan bővül, majd elkezd csökkenni (jóóól elnyújtott háromszög formát adva).

A minta egyszerű, mutatós és haladós és filmezésre is jut idő közben:

4 szemmel kezdünk.
1. sor: 1 sima, 1 ráhajtás, többi szemet lekötjük.
2. sor: végig sima, de figyeljünk arra, hogy a ráhajtást a hátsó szálon keresztül kössük le (így nem lesz lik a ráhajtás helyén).
3. sor: sima
4. sor: sima

Ezt a négy sort ismételgetjük, míg el nem érünk a tetszőleges hosszú kendő-sálunk hosszának feléig. Itt:
1. sor: 1 sima, majd a következő két szemet simán összekötjük, a többi szem sima.
2-4. sor: sima.

Nos? Nehéz? :D

Fonal: BBB, 60% gyapjú + 5% alpaca + 35% akrill, MadeInItaly
Tű: 5 mm

Azóta végeztem vele :) kb. 140 cm hosszú, nyújtás nélkül, és nagyjából 264 m fonal fogyott.

***
Mutatom készen :)))
Kedves modellem: az örökké mosolygós Jucus, akit én nagyon-nagyon szeretek :)))
és nem csak azért, mert modellt állt nekem...



35 comments:

zazálea said...

Az a szín! Hajjahaj...

Baktust én is tervezem, nem macera, ugye?

helen said...

Hogy mennyire nem az, megírtam a mintáját is :)

zazálea said...

Remek tett! :o)))

Macus said...

Szép baktus!

Nagyon szeretem a baktust.
A múlt télen rengeteget kötöttem, sokan kapták ajándékba tőlem.
Én úgy is kötöm, hogy legyen lyuk a szaporításnál, persze a fogyasztást is úgy oldom meg, hogy legyen ott is lyuk, így kicsit csipkés a széle.
Nem macerás, nagyon jó kötni szerintem.

Varga Gabi - Barka Fonal said...

Köszi a tippet. :) Épp egy hasonlóan színátmenetes fonalat tesztelek, és azon gondolkoztam, hogy mit is kössek belőle. Valami egyszerű, egygombócos projektet akartam, amire nem kell odafigyelni, és kiadja a fonal szépségét. Örülök, hogy bekukkantottam hozzád, ez az ötlet most pont jól jött nekem. :)

Mosolyrend Évi :) said...

Szép és ötletes!
Köszönöm,hogy megosztottad velem.

Unknown said...

Nekem igen, mert egy szót sem értek belőle. Lekötés, átkötés...
Pedig tavaly ezért a baktusért kezdtem kötni, de egy mini (értsd akkor 1,5 évesre való) nyakmelegítő 16odánál tartok. :)

PETUNIA said...

Egyszerűen nagyszerű. Ebbe még én is bele merek fogni :o)
Köszi a mintáját.

Ibcsy said...

Szép lesz. Ha esetleg be fejezem egyszer a stólám, belekezdek:-)

Irenka said...

Nocsak, nocsak, csak nem baktus-hullám közeleg a blogvilágban? :DD
Ez a fonal szerintem is szépséges.

KicsiKató said...

Helen, kb. mennyi fonal kell hozzá? Egyágú tolnaim van (az cirka 300 m/10 dkg), 15 deka elég vajon? És nagyjából milyen hosszúra szokták kötni? Nekem még sose volt, de gyanítom, idén már lesz:)))))

helen said...

A fonalhossz kiszámolása nem egy egzakt tudomány...
Ez a fonal: 250gr/750m, a sál-kendő: 88gr, ezért 264 m-nyi kellett ehhez a sálhoz.

Ennek a hossza kb. 140 cm körüli... Ez arra bőven elég, hogy lazán hátracsapjam, aztán teker, elöl csomóz. Nem szoros, finoman fodrozódik közben a nyakon.

Jah, és már kész van! Szóval hajrá!!!

KicsiKató said...

Köszi!:)

Edige said...

Nagyon szeretem a medvecukrot... Köszönöm a jókívánságokat és köszönöm azt is, hogy velem játszol!
Edit

Kicsoda said...

en egy ehhez nagyon hasonlot kotok, aminek virag van az egyik oldalan.
http://www.ravelry.com/patterns/library/saroyan.

a fonalad nagyon szep!!

Szilvia said...

Nagyon szép! Köszi a tippet!!!:))

Kata said...

Megkötöttem Pannimnak! Köszi az egyszerű és érthető leírást! :o)))

helen said...

Nagyon szívesen :) Azt hittem, egy ősrégi dolgot hozok, már mindenki ismeri... Jó, hogy tudtam valami újat és frappánsat mutatni :)

bruercsi said...

Kóstolgatom az ötletet, nagyon egyszerű leírást tettél közre, köszönöm!!!
Lenne egy, biztos, buta kérdésem: miért jobb a baktus, mint egy egyszerű sál?

Trudi said...

Ez mostanában divatos dolog, vagy eddig is volt csak én vagyok ennyire elmaradva?! Mindegy, tetszik, kötök egyet én is, köszönöm a leírást.

helen said...

Bruercsi: jobb? Nem mondta senki, hogy jobb :) Csak más. Egyébként én azért IS szeretem, mert a megkötős részénél keskenyebb, kényelmesebb csomóra kötni.
Btrudy: ez a minta viszonylag régi. Sokan megkötötték már, és még sokan is fogják :) Majd muti, milyen a tied!

bruercsi said...

Köszönöm a válaszod! Persze, értem én, hogy nem mondta senki sem, hogy jobb... de valamiért mégiscsak esetleg szerethetőbb néhány embernek, mint egy sima sál és ennek az okára voltam kíváncsi. Tudom, hamar megöregszek! :))))
A megköthetőség számomra is fontos szempont, ha már sál viselésére "vetemedek", meg hogy ne fojtogasson, ne tegye merevítőbe a nyakam és úgy látom (azóta sokat utána olvastam) a baktus pont ezeket a gondokat remekül megoldja. Ha végre utol érem magam egyszer, biztos kötni fogok egy ilyen baktust! Köszönöm hogy felhívtad a figyelmet rá!! :)
Megengeded, hogy a blogomban ki tegyelek az ötlet börzémbe ?

helen said...

Bruercsi, nyugodtan kiteheted, hogy mit mutattam, de kérlek, írd oda, hogy nem az én ötletem, én is csak felhasználtam a mintát, a dícséret Strikkelise-t illeti, aki 2008-ban megosztotta ezt a kis mintát velünk :)

helen said...

Szombaton a zöld Baktuska közelében leszek, fotózok nektek teljes kendő-sálat!

xJuDesign said...

nagyon pihe puha, kényelmes viselet, én mondom Nektek:-))) és a színé valami lenyűgöző! Mellesleg megy a szememhez :-)

verus said...

Összeszedtem minden bátorságom, és nekifogok :) Nulla kötéstudással, na jó nem, sima és fordított megy :D

helen said...

Verus, csak helyeselni tudom :))

Melinda said...

Évii,segííts!
Elkezdtem a baktust,de ott a lik!:)
Hogy kössem le a ráhajtást a hátsó szálon keresztül???Nem értem?
Lehet,nagyon béna vagyok....várom a válaszod!:)

helen said...

Melinda: A sima szemnél elöl van egy szál, és a tű mögött, balra lefele folytatódik. Így néz ki a ráhajtás is... Ha először a tű elött lévő szálat kötöd le: lik marad. Ha jobbról hátranyúlsz, és a hátsó szálat kötöd le, akkor csavartan fogod lekötni - nem lesz lik. Picit látszik, hogy máshogy van lekötve, de nem vészes. Legalább látod, hogy hol volt szaporítás ;)

Melinda said...

Heuréka!!!:D
Azt senki nem mondta,hogy a következő sornál kell ezt a lekötést alkalmazni??!!Én okos,meg mindenáron a ráhajtásnál akartam megvalósítani:DDDDDD
Köszönöm,már megy!:)

helen said...

Akkor segítettem? :)

Katus said...

Most jött el az ideje, hogy kössek egy ilyet. Nagyon köszi. :)

Katus said...

..és gyönyörű a te zölded. :)

helen said...

Koszi :))

Timi said...

Köszönet a leírásért! Tetszenek ezek a kendők és tényleg nem bonyolult, mégis olyan nehezen találtam leírást hozzá a neten... Biztosan pont azért, mert ilyen könnyű, magától értetődő a minta. :) Most már én is bele tudok vágni egy kis maradék fonal felélésbe. :)