Sunday 19 December 2010

Tűpárna - horgolva

Mert lehet ám horgolva is tűpárnát alkotni - persze, nekem, mint naffejűgazdinak: csakis szörmókos tűpárnám lehet :) Ebbe már simán beleszúrhatom a zsákvarró tűmet is - és az előző kötött-horgolt darabok maradék cérnáit beletölthetem. (Utálok kidobálni dolgokat...)

A minta egyszerű:
Utólag összehúzható hurokba 6 rövidpálca.
1. sor: minden pálcába 2 rövidpálca.
2. sor: minden második rövidpálcába 2 rövidpálca.
3. sor: minden harmadik rövidpálcába 2 rövidpálca.

Ezt a szaporítási technikát követve: megfelelő méretű hatszöget horgolunk (én 7 fehércsokis sor után 1 keserűcsokiszínű sort horgoltam). Készítsük el a művünket még egyszer. A kezdősort adó hurkot dolgozzuk el jó szorosan.

Tetszőleges színnel horgoljunk egy következő, külső kört, de ne csak egy hatszöget horgoljunk körbe, hanem közben fogjuk hozzá a másik hatszöget is (fonákjával nézzenek egymás felé, ügyelve, hogy a szaporításos csúcsok egymás mögött legyenek). Amikor már csak egy kis rés van, tömjük ducira a párnát (fonalmaradékkal, vatelinnel), és fejezzük be a kört.

Dupla szállal húzzunk íveket a közepéből kiindulva, és szorítsuk meg erősen. Én 6 szirmot alakítottam ki, de ez tetszőleges. Utólag lehet gombot is varrni a közepére, olyan kis csinit :) Vagy minivirágot horgolni. Vagy gyöngyöt varrni. Vagy... szalagmasnit. Vagy miniszalagrózsát. Vagy csak masnira kötni a fonalvéget.

Enjoy :)

3 comments:

Ibcsy said...

Nagyon édes:-) Ki fogom próbálni. Talán az ünnepek után...

helen said...

Majd megmutatod, milyen lett? :)

Monika said...

Hát ez tüneményes!!!!Mekkora ötlet! Nagyon tetszik!!!!!!!!!